Interweave knits-lehti/talvi 2007  numerosta löytyi aivan ihana neulotun hameen ohje;

Selva skirt (Angela Hahn

josta on kyllä taas tällaisia luvattoman huonoja kuvia :(

Lankana käytin Rosa'rios 4 Ibizaa; 40 % puuvillaa, 35 % pellavaa, 25 % akryylia

Aika paljon tuo langanvaihto ohjeesta poikkeavaksi vaati säätämistä. Ohjeessa on lankana Filatura di Crosa Zara, silmukoita pienimpään kokoon 261 ja mulla Ibizalla silmukoita on vain 151

Kavennukset tehdään vyötärön molemmin puolin, joten juuri ne kohdat aiheuttivat eniten pohtimista, mutta onnistuihan se lopulta ja hame on kuin onkin oikean kokoinen ja kavennuksetkin asettuivat tosi nätisti oikeille paikoilleen. 

Ohjeesta poiketen laitoin myös vuorin tähän omaan hameeseeni, ettei kuulla tummemmatkaan sukkahousut hameesta läpi  :)

Ibiza on 100 g.n kerässä ja lankaa mulla meni tähän pikkuista vajaa kaksi kerää. Tein hameen addin 4 pyöröillä, saumoja tähän ei siis tullut vaan halkion teon jälkeen siirryttiin neulomaan pyörönä.

Oma hameeni on tosiaan niin vaalea, ettei tuo hieno kuvio näy kuvissa yhtään, joten laitan tähän selvyydeksi myös tuon lehdessä olleen vihreän hameen kuvan, siinähän ne kuviot näkyy täydellisesti, samoin tuo kavennus osa vyötäröllä..oma hame kuvattiinkin epähuomiossa niin, että paitakin roikkuu koko tuon erikoisen vyötäröosan edessä, mutta samalta se mulla näyttää kuin tuossa lehdessäkin, hiukan on mulla vain kapeampi tuo sivulla oleva nurjan kavennusosan leveys : )  

Tuli aika ihana hame-tykkään tästäkin =)

----------------

Edit 10.1.

Lisäsin tänne   -linkin ja tämä hame on eka valmistunut työ myös sinne ja nimimerkillä Sipi olen sielläkin :)